Vad kan tanken var med att....

....starta en en blogg? Tyvärr kan jag nog inte riktigt svara på den frågan, till mig själv, ännu. Jag måste prova och se om det är något som jag kan tycka om. Bloggar är en ny värld för mig.

Eftersom jag har mitt fritidsintresse i hundsporten är tanken att jag här ska kunna fundera kring träningen av hund.

I morse när jag var ute med hundarna och under promenade tränade blev det inte riktig som jag tänkt mig.  Under en längre tid har jag försökt att få min hund att framför mig hålla en samlad trav och förflytta sig framåt i samma takt och riktning som jag går. Hunden har haft lite svårt att förstå att det är en speciell trav jag har önskemål om. När jag istället har bedstämt att ha en ökad skritt, och kunnat bryta så fort som hunden ökar och kommer i trav, har hunden begripigt att det är tempot jag är ute efter. "Problemet" är löst! Trodde jag ja, nu har han istället börjat dra åt väster och går alltså inte alls i samma riktning som jag.
Nu har jag två val antingen väljer jag att tänka att nu har jag ett "problem" och känner mig nedslagen alternativt så tackar jag och tar emot en ny utmaning som kommer innebära nya färdighet och kunskaper. Jag väljer det senare.

Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0