Framåtsändande....

...har varit helt suveränt att träna på isarna (innan det var töväder bör tilläggas) där har man haft väldigt stor utrymme till att träna transporter.

Har shapat fram hundens medvetenhet om vilket håll vi är påväg åt genom att belöna honom när han söker upp riktningen framför mig. Om jag ändrar riktningen så skall han söka upp positionen framför mig.


















Vi har fått lugnare och stadigare transporter genom att ta bort boll-belöningen och istället återgått till att kasta godbitar framför nosen på honom. Därav att han går och tittar stint i isen här ovan på bilden :)



Det känns som vi är på god väg, nu behöver jag bara
en mobil grupp som jag kan ha liggande i bilen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0