Sökträning, genrep......

......som går bra bådar inte gott. Det sägs ju att genrepet ska gå dåligt då kommer premiären/tävlingen gå bra. Jag tro inte på den skrocken då den aldrig har visat sig stämma hitintills. Oftast har det gått ganska dåligt på genrepen och också sedan på tävling. Jag tror det beror på en ännu ej helt genom arbetad sökhund :)

Det jag kunde konstatera i dag, som jag har sett under en längre tid, är att han drar framåt i banan samt att i samband med skicket, på stigen, drar han sig gärna något framåt. Detta resluterar i att jag säger åt hpnom att backa och komma i position - stämningen upplevs av både mig och (troligtvis) hunden som väldigt tjatig. Detta skall vi rätta till, men inte nu innan tävling :)



Det är väldigt roligt att träna sök när det går bra :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0