Fredag och sista dagen på lägret







Lägrets sista dag fick vi tillfälle till träning på två olika banor men vi minimerade skicken. Under förmiddagen, i ihållande regn, gjode vi fyra skick vardera i en brant och kuperad bana. Här fick hundarna en lite knepig lega. Det var en klippskreva som var som en tunnel där vittringen blåste åt det håll som vinden drog åt och kom hunden på "fel" sida så fanns risken att den itne fick någon vitttring. Då den väl vindat in skulle den våga sig in i tunnel också, kul!
Vi hade en gemensam snabb lunch för att hinna med ett mini pass på eftermiddagen då vi bara körde två skick var.
Efter passet uti skogen åkte vi till Alfa hundcenter för en sammanfattning och utvärdering (någon utvärdering blev det tyvärr inte)




På bilden ovan kan man se Kurt sitter och koncentrerar sig till 100%. En otroligt trevlig Softie :)


Sammanfattningsvis så har vi fått tillfälle att träna på 9 olika banor, vi har fått dolda legor, ned grävda legor, vi har fått träna i stark värme och i ihållande regn och för min egen del har jag fått bekräftat att det jag själv har tänkt kring min träning med Wish är det som även instruktören, Git Jering, kan se och tänka för vidare träning. Jag hade kanske förväntat mig att få ut mer av lägret än vad jag fick men jag får vara nöjd med det jag fått det är mycket värt :)

Tack för en trevlig vecka!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0