Hunden är "bakis"....

....och ligger här och må illa.

Efter att ha kalasat i sig ett av barnens jättepåse med godis under gårdagskvällen, en påse som kanske innehöll 1 kg godis, så är hunden törstig idag. Jag märkte inte att han hade kommit över godispåsen igår kväll men jag har under natten märkt att han varit orolig. Framåt morgontimmarna så blev det så uppenbart att något inte stod rätt till så det var bara att kasta benen över sängkanten och vingla ner till undervåningen där vovven låg och stönade. Vattenskålen var tom och han tittade stint på skålen i förhoppning om att någon (jag) skulle fylla på den. Eftersom han druckit så mycket fick det bli en lite tur ut på backsidan. Han var rund som en tunna och det kluckade när han gick, då magen var full med vatten. Vattnet stod honom upp i halsen så när han skulle lägga sig på sidan, när vi kom in, så rann det vatten ur munnen på honom.
Man blir alltid lite nervös då hunden har satt i sig lite förmycket av något att det skulle vara risk för en magsäcksomvridning men jag gjorde bedömningen att volymen och tyngden av det han satt i sig inte var av den omfattande att det skulle kunna vara risk för magsäcksomvridning. Dessutom verkade allmäntillståndet vara någorlunda bra.

Efter att ha varit i kontakt med Bagarmossen så kan jag nu lungt låta honom dricka och sova. Nu rinner inte längre vattnet ur honom och det kluckar inte heller om honom när han går....puh!

Utöver att hunden varit dålig har jag lyckats med bedriften att få två punkteringar inom loppet av 12 timmar. Eftersom däcken inte gick att laga så har jag fått köpa nya, 3200 kr...typiskt!

Nu är det fredag och vi får hoppas att turen vänder :)

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0