Lägerveckans början.....

....har varit kul även om en av deltagarnas "extra" hund fick resa till veterinären med en sprucken analsäck direkt på måndagsmorgonen. Lätt att föreställa sig att en spräckt analsäck gör fasligt ont. Allt redde dock upp sig på bästa sätt så nu är Stina återsälld men konvalecent och myser i solen.

På söndagens kväll var det presentation och genom gång av ekipage och ekipagens mål för veckan. Instruktören höll genomgång av upplägg för veckan och sedan var det hem för att ladda för första sökdagen.

Upplägget är sådant att första sökpasset gör föraren själv upplägg och detta skall var ett genomsnittligt pass som vi brukar träna. Instruktören går med och som observatör och antecknar sådant hon ser för att vi sedan har en genomgång. Veckans övriga pass lägger instruktören upp för de olika ekipagen.

Övriga ekipage är trevliga och vi har snabbt blivit en grupp. Mötet med nya människor, som delar samma intresse, är fantastiskt roligt och lärorikt. Att få ta del av andras sätt att tänka kring inlärning och metodik, oavsett om det är något jag själv vill ta till mig eller inte, så är det tankeväckande.

Första sökdagen avsutade jag med en promenad, vid en lite sjö, och där i  skogen fann jag nästan en hel liter gula fina kantareller. Middagen fick utifrån detta bestå av pasta med kantareller, fantastiskt gott!

Nu ser vi fram emot nya träningspass och att jag ska komma ihåg att ta med kameran i skogen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0