Skall träning

...har vi börjat med och det har gått bra, till en början, men nu så vet jag inte hur jag ska ta mig vidare utan att befästa fel beteenden. När vi shajpar så är risken att vi får in lite andra "slask" beteenden som hunden utför samtidigt som önskat beteende. I vårt fall har jag fått till en "tjusig" kedja med några kraftfulla ansatser (utan ljud), pendling famåt och bakåt och sedan kommer ett skall. Först tänkte jag att det var tillfälligheter men nu kan jag se tydligt och klart denna kedja, vad ska man säga.....suck! Har man inte jobb så gör man sig :)
Nu har jag fått något och tänka på och får väl tacka någon högre makt att jag får lära mig något nytt om mig själv, min hund och inlärning :)



Bilden är lånad på flatcoated.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0