Efter att ha uppvisat .......

....urusla resultat på de två tidigare tävlingarna skall vi i morgon start säsongens sista söktävling. Med tanke på att vi nog slog världsrekord i sämsta reslultat på sista tävlingen, två blinddmarkeringar på fyra skicka, så kan det inte gå sämre i allafall den här gången och det känns bra :)
Jag känne mig lugn och har ställt in siktet på nästa säsong tävlande mentalt. I morgon ska vi ha mental träning av föraren där jag ska träna på mitt fokus och hur jag kan hålla min hund på gott humör.
Jag håller också på med ett litet exprement/analys. Mitt exprement går ut på hur hunden påverkas av min bla min närvaro eller frånvaro till min hund innan vi ska gå in i sökrutan, eller om jag finns med i vallningen, träningskompisarnas óch deras hundars vittring i rutan mm. Sist vi tävlade tänkte jag att mina förberedelser skulle vara så träningslika som möjligt på så sätt att jag inte röra mig runt bilen innan vi körde söket, vid träning hade jag ju varit i rutan och figgat för träningskompisarna, spelar en sådan detalj roll för min hund?
Troligtvis handlar det mycket om förarens osäkerhet på ny mark och att vi inte har kontroll på det oförutsägbara, på träning har vi kontrollen.

Vi får se hur det går med min analys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0