På söndag skall vi ....

...debutera i högre klass sök.

Vi har förberett oss förhållandevis väl men många moment har ännu inte satt sig vilket gör dem ojämna i kvalitée och tillförlitlighet.
Om det gå bra så kan det gå hur bra som helst och går det dåligt så kan det gå hur dåligt som helst :)
Målet med tävlingen är att få en uppfattning om hur en hel högre tävling känns. Vilken uthållighet vi har som ekipage mm. Det är så många faktorer som spelar in för att lyckas på tävling. Själklart att man har jobbat igenom alla moment och specialen. Tyvärr tränar jag allt för sällan eller nästan aldrig tävlingmässigt, så tillvida att jag kör en tävlingsdag med alla moment eller delar special, lydnad och uppletande. En tävlingsdag blir lång för en hund (och förare), oftast tränar vi de olika delarna var för sig. Vi tränar sök ena dagen, uppletande en annan dag och lydnaden en tredje. Jag tror inte att jag/vi är exceptionella utan tiden att lägga på flera heldagar för träning har vi sällen, inte om man har ett annat liv en hundlivet också ;)

Vi har anmält oss till flera tävlingar och hoppas att det ska stämma någon gång av dessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0